Bottnaryds Idrottsförening
2021-06-09 08:30

INBJUDAN TILL BOTTNARYDSKASTET

på Bottnaryds IP, Lördag – Söndag 10-11 juli 2021

Internationell Elittävling i kast, 23:a upplagan, en tävling som i år ingår i Viking Throwing Tour

Inbjudan att skriva ut

Klasser, grenar och dagsprogram:

Lördag  10/7:

Män: Kula, diskus

P19: Kula, diskus

Kvinnor: Kula, diskus

Söndag  11/7:

Män: Slägga, spjut

P19: Slägga

Kvinnor: slägga, spjut

Tävlingen kommer genomföras enligt SFIF:s och folkhälsomyndighetens aktuella direktiv. Mer detaljer angående detta kommer i tävlings-PM närmare tävlingen. Vi förbehåller oss rätten att gallra. 1 ledare per aktiv måste föranmälas.

Anmälan: Senast fredag 2/7 kl 2400, (därefter dubbel avgift), med namn, födelseår, klubb, gren/grenar samt års- och personbästa på www.athleticomp.se eller till holststefan@hotmail.com (uppge kontaktperson med tel-nr eller mail-adress).

Vid frågor kontakta Greger Melin, gregermelin@hotmail.com, 036-20661, 070-8135722

OBS!!! Ev. återbud måste vara oss tillhanda senast 7/7, annars kommer vi att debitera en avgift på 400:-. Vid sjukdom eller skada efter detta datum, meddela oss omg. så slipper ni avgiften. Anmälningsavgift: 150:- per gren. Efteranmälan kan endast göras om aktuell gren inte är ”full”, senast 1 timma före resp. start, avgift 300:- per gren. OBS. Alla startavgifter faktureras resp. klubb i efterhand. Utländska deltagare betalar kontant vid tävlingen.

Övrigt: Vi har 2 st diskusringar på idrottsplatsen så att vi kan välja kastriktning efter vindförhållandena.

Upplysningar:

Tävlingsledare Sonny Stridh stridhsonny@gmail.com

Hemsida:  www.bottnarydsif.se

Servering: Det kommer finnas enklare servering för fika och förtäring.

VARMT  VÄLKOMNA,  BOTTNARYDS IF,  FRIIDROTT

Resultat lördag2021-07-10 22:17