Bottnaryds Idrottsförening
Est. 1929
Klubbstugan

UTHYRNING AV LOKALER PÅ IDROTTSPLATSEN BOTTNARYD

Vid uthyrning gäller följande regler:

• Lokalerna hyrs ut till medlemmar i Bottnaryds IF

• En medlem i Bottnaryds IF är alltid ansvarig vid uthyrning.

• Avgiften är 50:- per påbörjad timme, dock minst 100:-

• Lokalen återlämnas i godtagbart städat skick.

• Vid eventuell uthyrning till andra än medlemmar avgör styrelsen hyra och övriga förhållanden från fall till fall.

• Eventuell lånad nyckel återlämnas senast kl 12:00 dagen efter uthyrningen eller enligt överenskommelse. Borttappad nyckel debiteras med kostnad för låsbyte.

• Rökning är inte tillåten i idrottsplatsens lokaler.

• Alkohol eller andra droger får inte förtäras, medföras eller handhas i lokalerna.

• Hundar får inte vistas i lokalerna.

• Vid uthyrning bortkomna eller skadade inventarier eller inredning ersätts till fulla värdet av den hyrande.

• Hyresgästen ska respektera närboende till idrottsplatsen genom att, särskilt under kvällar och nätter, inte spela musik med hög ljudvolym eller med andra störande ljud.

• Parkering av bilar ska göras utanför grindarna. Undantag är nödvändiga materiel- och varutransporter till stugan samt handikappfordon.

• Betalning sker enligt överenskommelse med huvudstyrelsens kassör.